דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: "הנרות הללו שאנו מדליקים"– איך לבחור נר מושלם?

איך לבחור נרות לאווירה
candle wax

"הנרות הללו שאנו מדליקים"– איך לבחור נר מושלם?

בעולם הקדום, עוד מימי הפגאניים נחגגו בתרבויות ובדתות השונות חגי "האורות" – שסימלו בעיקר את ניצחון האור על החושך. החגים הללו נערכו סביב הימים החשוכים ביותר בשנה ובשיא הטקס הוצתה אש גדולה וסביבה חגגו כל בני השבט.
המנהג כה הושרש, ובאורך פלא, בעת שאנו חוגגים את חג החנוכה, הנוצרים חוגגים את חג המולד, ההינדים חוגגים את פאנצ'ה גנאפאטי, האפרו-אמריקאים חוגגים את קוואנזה ועוד. לחגי האור מאפיינים דומים : כולם אורכים מספר ימים, נערכים בסוף השנה הלועזית, מוקד החג הוא סביב הבית והמשפחה, בשמחה והודיה, בהענקת מתנות, ובמוקד הדלקת נרות שהיא חלק בלתי נפרד ממסורת החג.
בימינו אנו, הדלקת נרות אינה נוגעת רק לחגים, שבתות או ימי זיכרון אלא גם כשאנו רוצים להפיץ ניחוח נעים בחלל ולייצר אווירה נעימה, אווירה חגיגית, אווירה של חג ביום של חול. הדלקת נר יכולה גם לעזור להפחית מתח, לשפר את מצב הרוח ולעודד רוגע.
הדלקת נרות מתקשרת היום עם איכות חיים, עם לייף סטייל, עם תרגול של חיים טובים...בין אם מדובר באירוע מיוחד, ארוחה רומנטית לאור נרות, חגיגת יום הולדת, מפגש עם חברים, בעת מדיטציה, בזמן בישול או סתם כשמתחשק לנו בשעת ערב של יום חול להנעים את הנפש בנר ריחני ולהכניס לביתנו אווירת רוגע, של סיומו של יום ותחילתו של ערב נעים.
בעידן המודרני הכרוך ברכיבים רבים של סטרס, הדלקת נר ריחני מייצרת עבורנו אווירה המפעילה את חמשת החושים ומעוררת בנו את המוטיב הקדום הטבוע בנו – אור הנר עוטף אותנו בהילה ריחנית של אור צהבהב, מהבהב ומרגיע. אור מהמהם הדוחק את החושך הרחק מאיתנו.

אז איך בעצם נבחר את הנר נכון?
להלן ששת הכללים הבסיסיים לבחירת נר מושלם:
1. סוג השעווה : מומלץ לבחור נרות עשויים שעווה צמחית, כגון שעוות סויה, פרג או שעוות דבורים. שעוות אלו הן ידידותיות לסביבה, נכונות יותר מבחינה בריאותית (מאפשרות "בערה לבנה" ) וגם שומרות על צורתן. החיסרון היחסי הוא ששעוות בריאות אלו הן יקרות יותר מהשעוות הכימיות המרכיבות את רוב הנרות.,
2.פתיל: מומלץ פתיל העשוי כותנה 100%, המפיק שלהבת הומוגנית ונפלאה ומונע עשן מזיק.
3. עוצמת הבישום: חשוב לבחור נרות עם שיעור בישום גבוה הקובע את עוצמת הריח שלו. שיעור הבישום נמדד בדרך כלל באחוזים, והוא מתייחס לכמות השמנים האתריים הנמצאים בנר. נר איכותי מכיל אחוז בישום גבוה של מינימום 10%, וגם כאן החיסרון הוא שככל שאחוז הבישום גבוה יותר הנר יקר יותר (אך ללא ספק איכותי ללא שיעור)
4. מרכיבי הבישום: מומלץ לבחור נרות המכילים שמנים אתריים טבעיים ולא ניחוחות סינטטיים שעלולים לגרום לתחושות לא נעימות ולכאבי ראש. שמנים אתריים טבעיים הם בעלי תכונות תרפויטיות רבות, והם יכולים לתרום להרגעה ולשיפור מצב הרוח והאנרגיה.
5. הומוגניות: מכירים את זה שבתחילת הדלקת הנר מריחים היטב את ניחוחו של הנר וככל שהנר דולק מריחים אותו פחות? ובכן, נרות איכותיים הם כאלו שריכוז הבישום שלהם קבוע והומוגני לאורך ולרוחב כל הנר ולא רק בחלקו העליון כפי שיצרנים מסוימים מעדיפים.
6. כלים : תמיד טוב לבחור בנר שמגיע בכלי המתאים לשימוש נוסף כגון כלי המתאים לשתיית ויסקי, קוניאק, קוקטייל, קפה או כל משקה אחר. או כלי לאחסון פריטים קטנים כגון תכשיטים, כלי איפור או מפתחות. ואם הכלי גדול מספיק ניתן גם להתהדר בעציץ... וכיצד תנקו את שאריות השעווה בדפנות? הכניסו את הכלי ל 24 שעות לפריזר ולאחר מכן ניתן יהיה להוציא את שאריות השעווה בקלות רבה.
כללים לשימוש נכון בנרות:
• אין להזיז נר דולק – גם מסיבה בטיחותית וגם כיוון שהזזת הנר פוגעת בסימטריות פני השעווה שעלולה לפגום ביכולת להדליק שוב את הנר וגם באורך חייו. מומלץ להזיז נר למיקום חדש אך ורק לאחר שהתקרר.
• לא לכבות הנר לפני שהשעווה נמסה בכל דפנות הכלי – מאותה הסיבה שהוזכרה מעלה. מומלץ לכבות נר אך ורק שכל פני השעווה העליונה עד לדפנות הכלי נמסה באופן סימטרי. במידה ולא ננהג כך תווצרנה דבשות של שעווה בדפנות הכלי ובפועל לאורך חיים קצר באופן משמעותי.
• כיבוי הנר – אין לכבות כלל וכלל נר בנשיפה כיוון שהאוויר הננשף דוחף את הפתיל וגורם לטבילה לא סימטרית שלו בשעווה המומסת. כיבוי נר בנשיפה מקצר את חיי הנר באופן משמעותי. נרות איכותיים מגיעים לרוב עם מכסה שנועד בדיוק למטרה זו. במידה ורכשתם נר ללא מכסה ניתן להניח צלוחית חרס או זכוכית שתאטום את האוויר ותחנוק את הלהבה. בכל מקרה ההמלצה שלי היא שכל נר שאינו בשימוש יכוסה כדי למנוע הצטברות של אבק ואובדן של הבישום הפנימי והמרקם החיצוני.
• לפני שימוש חוזר קצצו את פתיל הנר והשאירו גובה של חצי ס"מ.
• לעולם אל תשאירו נר דולק ללא השגחה, ליד ילדים, חיות מחמד או חפצים דליקים

עבורנו, חג האורות – חג החנוכה מסמל ניצחון האור על החושך וניצחון של הטוב על הרע, חנוכה שמח לכל בית ישראל! ניסים גלויים ונסתרים, בשורות טובות ושהאור המיוחד שלנו תמיד יגרש את החושך המאיים

מוזמנים לבחור את הנר המושלם שלכם ממש כאן

אגרטל מרהיב, ספל קפה מעוצב, עציץ מלבלב, כוס ויסקי יוקרתית - שימוש נוסף לכלי נרות

הנרות הללו שאנו מדליקים איך לבחור את הנר המושלם

 

 

השארת תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Read more

שמונה טיפים לשינה טובה בלוג סברון
anti stress

המחשבות מטרידות ומתקשים להירדם? שמונה טיפים להשגת שינה ערבה

שינה טובה חיונית לבריאות הגופנית והנפשית שלנו, היא קריטית לתפקוד התקין של המוח ומאפשרת לגוף שלנו להירגע משגרת היום העמוסה. במצב של סטרס מתמשך, הקפדה על שינה חשובה בעיקר כדי לעזור לנו לצאת ממעגל המת...

לקרוא עוד
winter self-care שיגרת חורף
anti stress

Self-Care מהדורת חורף - טיפים לימים טובים בחורף

שנת 2024 הגיעה בבשורת חורף קר ובמציאות ישראלית שאפשר לומר- מאתגרת במיוחד. הימים קצרים יותר, מזג האוויר קר יותר, והשמש פחות זורחת. זה יכול להוביל לתחושות של דכדוך, עייפות, וחוסר אנרגיה. אז איך בכל ז...

לקרוא עוד