דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: Self-Care מהדורת חורף - טיפים לימים טובים בחורף

winter self-care שיגרת חורף
anti stress

Self-Care מהדורת חורף - טיפים לימים טובים בחורף

שנת 2024 הגיעה בבשורת חורף קר ובמציאות ישראלית שאפשר לומר- מאתגרת במיוחד. הימים קצרים יותר, מזג האוויר קר יותר, והשמש פחות זורחת. זה יכול להוביל לתחושות של דכדוך, עייפות, וחוסר אנרגיה. אז איך בכל זאת נצלח את תקופת החורף ונדאג לייצר לעצמנו ולסביבה ימים טובים יותר?

להלן חמישה טיפים פשוטים, חשובים ומומלצים לשגרת החורף שלנו:

1. חשיפה לאור השמש : בימות החורף הקצרים והאפורים אנו נחשפים פחות לאור השמש. כיום ישנם אינספור מחקרים המצביעים על קשר ישיר בין חשיפה לשמש לבין שיפור חוסן נפשי וגופני. חשיפה לשמש מאפשרת ספיגה של ויטמין D האחראי בין היתר על בריאות העצם, השרירים השיניים ותומך במערכת החיסון. כמו כן נמצא קשר מובהק בין חוסר בוויטמין D לירידה ברמות הסרוטונין במוח (הסרוטונין הוא טרנסמיטור עצבי המשפר את מצב הרוח ומפחית דכאון וסטרס). הקפדה יום יומית של חשיפה של 10 דקות לאור השמש הוכחה כמשפיעה משמעותית על מדד האושר שלנו וחוסננו הבריאותי.
מה עושים?
*טיול רגלי עם הכלב בשעות הבוקר כשהשמש באזימוט.
*לברי המזל עם מרפסות : ישיבה יומיומית של כמה דקות במרפסת שמש עם קפה או תה
* חניית הרכב במקום מרוחק מהיעד כדי לאפשר לנו הליכה קצרה בשמש
חפשו את השמש באופן אקטיבי ומודע היא רק תעשה לכם טוב בימים אלו.

2. הקפדה על שעות שינה : חסך בשעות שינה מחליש את הגוף וחושף אותו למחלות חורף. חשוב להקפיד על שעות שינה אופטימליות (7-8 שעות) . בזמן השינה גופנו "מחדש" את מאגרי האנרגיה, מנקה רעלים ומאזן את רמות ההורמונים בניהם הורמון ה"לפטין". שימו לב שכלל גורף טוען שבין השעה תשע בערב לחצות זהו זמן השיא להפרשת המלטונין בגופנו התורם לתהליך ההירדמות ולשינה ערבה.
מה עושים?
הקפידו על זמני שינה קבועים ועל טקסי שינה כמו למשל, מקלחת חמימה עם הסבון הריחני האהוב, מריחת קרם גוף תוך עיסוי עצמי. מריחת קרם פנים תוך עיסוי בנקודות הלחץ באזורי הרקות, המצח העיניים והקרקפת. הקפידו להימנע ממסכים לפני השינה והעזרו בניחוחות מרגיעים בחדר השינה.

3. תזונה: תזונה נכונה חשובה בכל עונה, אבל בחורף, כאשר יש נטייה להשמנת יתר והדבקות במחלות חשוב להקפיד על תזונה עשירה בוויטמינים ומינרלים, כדי לתמוך במערכת החיסון. מזונות חמים ומנחמים יכולים לעזור לשפר את מצב הרוח ולהפחית את התחושה של קור. מומלץ להקפיד על ארוחה מזינה וחמה לפחות אחת ביום הכוללת מנות כגון: מרקים, תבשילי ירקות וקטניות. שילוב של המזונות הבאים הוכח כתורם למערכת החיסונית ולתחושת מצב הרוח הכללית: ירקות כתומים, פטריות שיטאקי, פלפל אדום, פירות הדר, גויאבה תותים, ירקות עליים כהים (כמו קייל), אגוזים, אבוקדו, דגים, שיבולת שועל, כורכום, אבקת קקאו.
מה עושים? הכינו מראש מרק בריאות (קטניות וירקות) פעם בשבוע ותהנו ממנו לאורך כל השבוע

4. הקפידו לשתות: בחורף יש נטייה של הגוף להמנע משתיית מים כיוון שתחושת הצמא מופחתת. במקביל, בחורף הסיכוי להתייבשות גבוה יותר כיוון שהחדרים מחוממים והאוויר יבש יותר. בזמן שאנו צפונים בחללים ממוזגים תחושת הצמא מדוכאת, ומבלי להרגיש אנו מתייבשים וחווים תחושות כמו עייפות, ישנוניות כאבי ראש וכד. יש להקפיד על שתייה ראויה במהלך כל היום. כיצד תדעו אם שתיתם מספיק? אם השתן בהיר – שתיתם מספיק, וההיפך.
מה עושים? מומלץ להכין קנקן עם מיץ לימון, חליטת תה ירוק, עשבי תיבול טריים וכד'- התורמים לרוויה ולבריאות הנפש והגוף.

5. בצעו פעילויות "מרימות": פעילויות כאלו עוזרות לשפר את מצב הרוח, מפחיתות לחץ ומחזקות את החיסון הגופני והנפשי
מה עושים?
* פעילות גופנית: נסו לשלב בשגרה שבועית פעילות גופנית אירובית, יוגה, הליכה רגלית (כל פעילות שמעלה דופק נחשבת..)
* מוסיקה: לשיר באוטו בקול רם את השירים האהובים עליכם. בבית - השמיעו שיר אהוב ומשמח ופשוט תנועו לצליליו - רקדו - גם עם עצמכם :)
* יציאה לטבע: חיבור מוחשי לטבע, לאדמה, מקרקע אותנו ומעניק לנו תחושה של שורשיות המשפיע על מצב הרוח באופן מיידי. בחורף יש פריחות יפיפיות בארצנו, חפשו אתרים מומלצים לטייל - יש כאלו בשפע
*התפנקו באמבטיה חמה : אמבטיה חמה היא פינוק חורפי מושלם, קיימים לא מעט מחקרים שהדגימו את ההשפעה המטיבה שיש לטיפול בחום על מערכת העצבים, לרגיעה והפחתת סטרס.
* שגרת טיפוח: הקפידו על הרגל טיפוח שמיטיב עמכם, הסבון הריחני האהוב עליכם שמזכיר לכם חוויה של רכות ומתחבר עם זיכרון נעים וטוב. בחורף למשל, העור הייבש שלנו אוהב מאוד לספוג קרמים עשירים וטובים. פנקו את גופכם בקרם מזין תוך עיסוי בלחץ מתון ונעים. או בקשו מהפרטנר לעסות לכם את כפות הרגליים...
* לפגוש חברים, משפחה, אנשים אהובים : אנו בני האדם, יצורים חברותיים, מפגש עם אנשים שאנו אוהבים מעלה את רמת הדופמין ומשפר את מצב הרוח שלנו פלאים ובכך גם תורם לחוסננו הנפשי והבריאותי כאחד.

הקפדה על חמשת הטיפים הפשוטים של Self-Care בחורף תשדרג משמעותית את האנרגיה הפנימית שלכם, תגביר את חוסנכם הנפשי והגופני ו"תדביק" אחרים באנרגיות חיוביות.
winter bath

השארת תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Read more

איך לבחור נרות לאווירה
candle wax

"הנרות הללו שאנו מדליקים"– איך לבחור נר מושלם?

בעולם הקדום, עוד מימי הפגאניים נחגגו בתרבויות ובדתות השונות חגי "האורות" – שסימלו בעיקר את ניצחון האור על החושך. החגים הללו נערכו סביב הימים החשוכים ביותר בשנה ובשיא הטקס הוצתה אש גדולה וסביבה חגגו...

לקרוא עוד